Stichting Oude Groninger Kerken viert haar 50ste verjaardag en dat moet gevierd worden. Wie jarig is trakteert en als cadeau aan bewoners, bezoekers en donateurs stelt de stichting 50 kerken permanent open voor publiek. Bovendien kan dit historisch erfgoed niet bestaan zonder de schenkingen en donateurs dus een bedankje is op zijn plaats.
In de commercial van het gouden jubileum staan niet zoals je zou verwachten de pracht en praal van de kerken centraal, maar een gouden loper. Deze loper doelt zowel op het gouden jubileum als op de rijke, gouden historie van dit erfgoed. Bovendien refereert de loper aan het openen van deuren.
We zien de hoofdpersoon door het Groningse landschap lopen met de gouden loper op zijn schouder. Als een rattenvanger van Hamelen neemt hij bewoners op sleeptouw en als hij uiteindelijk bij de kerk aankomt rolt hij de gouden loper voor hen uit. Welkom bij Stichting Oude Groninger Kerken.
Strategie, concept en storyboard: Frisse Verhalen
Regie: Frisse Verhalen en Videobrouwers
Film en edit: Videobrouwers