Commercial Blijf je verwonderen

De Stichting Oude Groninger Kerken voert ieder jaar een campagne om donateurs te werven. Omdat de invulling van de functie van de Groninger kerken steeds breder wordt (cultuur, exposities, podium, dorpsaangelegenheden, etc.) en steeds gevarieerdere groepen mensen trekt, wilde ze nu ook een jongere doelgroep aanspreken.

Het verhaal

Net als bij De Gouden Loper-film wilden we niet alleen maar mooie kerken in beeld brengen. Voor deze film maakte we gebruik van het gegeven dat (bijna) iedereen die een kerk binnenloopt eerst verwonderd omhoog kijkt naar het meestal spectaculaire plafond en/of orgel. Juist dit specifieke moment hebben we vastgelegd in een intieme en herkenbare campagne. Een simpel, maar prachtig idee (vinden we zelf) die de kijker op een andere manier aanspreekt om donateur te worden. Een kerkgebouw als ‘product’ dat blijft verwonderen. Iets wat je als bezoeker nog jarenlang zou moeten kunnen blijven doen.

Productie

Strategie, concept, script en storyboard: Frisse Verhalen
Regie: Barry Kok
Film: Ewoud Rooks
Edit: Re-blak